Mokytojai apie mokytojo profesiją

Mokytojo profesija viena tauriausių žmonijos istorijoje. Ji susijusi su žinių, išminties, patirties perdavimu ir dalinimusi. Mokytojai padeda mokiniams atskleisti gebėjimus, skatina siekti vis sunkesnių uždavinių. Tačiau bėgant amžiams, keičiantis santvarkoms, kinta ir požiūris į mokytoją, jam keliami kitokie reikalavimai. Švęsdami Mokytojo dieną, nutarėme pasikalbėti su mokytojais. Paprašėme prisiminti istoriją ir pasakyti, ką reiškė būti mokytoju daugiau nei prieš šimtą metų.

1

Inga Dryžaitė, istorijos mokytoja: „XIX amžiaus mokytojas slapta mokė vaikus, keliaudamas iš vienos trobos į kitą, slėpdamasis nuo žandarų. Jis buvo šviesos nešėjas“.

2

Vaida Jankūnienė, istorijos mokytoja: „To laikmečio mokytojas – lietuvybės, tradicijų, tautiškumo puoselėtojas, dirbantis slapta, su įvairaus amžiaus vaikais“.

3

Irena Augulienė, biologijos mokytoja: „Būti XIX amžiuje  mokytoju reiškė mokyti nedaug mokinių, būti bendruomenės šviesuoliu ir mėgautis visų pagarba“.

Kai sužinojome, koks buvo XIX amžiaus mokytojas, kokiais rūpesčiais jis gyveno, panorome išsiaiškinti, kas pasikeitė. Prabėgo tiek daug laiko, esame laisvos šalies mokiniai, kasdien bendraujantys su mokytojais, bet sunkiai suprantantys jų išgyvenimus, kasdienybę. Taigi, ką reiškia būti mokytoju šiais laikais?

4

Birutė Gudžiūnienė, lietuvių kalbos mokytoja: „Šiais laikais būti mokytoju nelengva, nes iš jo laukiama (tradiciškai) visko daugiau nei iš bet kurios kitos specialybės žmogaus. Atrodo, jis turi mokėti ir suprasti viską, visur suspėti ir nesuklysti. Deja, mokytojas yra tik žmogus“.

5

Eglė Ivoškevičienė, lietuvių kalbos mokytoja: „Manau, kad bet kokio laikmečio bet kokios profesijos žmogus pirmiausia turėtų būti laimingas. Būtent toks žmogus gali ,,užkrėsti“ laime ir kitus. Laimingi žmonės dažniau šypsosi. Geras mokytojas tas, kuris supranta arba bent jau bando suprasti mokinį. Yra reiklus sau ir kitiems. Na, ir dar. XXI amžiuje visi visur turi suspėti…“

6

     Virginija Karanauskienė, anglų kalbos mokytoja: „XXI amžiaus mokytojas – kūrybingas, inovatyvus, gerai išmanantis savo dalyką, nuolat besimokantis ir mylintis vaikus“.

7

     Rita Šlivinskaitė, etikos mokytoja: „Šiuolaikinis mokytojas turi domėtis naujovėmis, būti atviras ir smalsus. Išmanyti ne tik savo dalyką“.

8

    Jolanta Stukonienė, anglų kalbos mokytoja: „XXI amžiaus mokytojas turi būti kūrybingas, atviras naujovėms, gebantis bendrauti ir suprasti kitus“.

9

     Asta Česnauskienė, anglų kalbos mokytoja: „Tai didelė atsakomybė, nes jautiesi atsakingas ne tik už suteiktas žinias, bet ir už jaunos asmenybės formavimą. Mokytojas dedas visas pastangas, kad jo mokiniai būtų išsilavinę, kūrybingi, iniciatyvūs ir nuoširdūs žmonės“.

Zita Andriušaitienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui: „F.Šileris sakė: „Nori pažinti save – pažvelk į žmones ir jų darbus. Nori išmokyti žmones – į savo širdį dirstelėk“. Puikios mintys. O mokytojas… mokytojas būtinai turi norėti būti mokytoju. Kalbu apie pašaukimą, meilę žmogui. Ir visai nesvarbu tuomet, kuriame amžiuje jis būtų gyvenęs ir dirbęs…“
Dėkojame mokytojoms už išsakytas mintis. Profesinės šventės proga norime palinkėti kantrybės, ištvermės ir gerų mokinių.

Aistė ir Ugnė, IIb

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: